keskiviikko 3. toukokuuta 2017

Saksan reissu 2017

Reissuun lähdettiin 23.4.2017 aamulla klo 8.30. Suomessa keli oli tuttuun tapaan surkea. Lento lähti Helsinki-Vantaan kentältä ja laskeutui Hampuriin 10.00 aamulla. Saksassa keli oli synkkä, lämpöä noin 10 astetta, mutta ei sentään satanut lunta.

Lentokentältä menimme metrolla Hampurin päärautatieasemalle. Söimme KFC:ssä jonka jälkeen jatkoimme matkaa Bremeniin junalla.

Bremenissä nukuimme ensimmäisen yön Best Western hotellissa. Hintaa oli 100€, ja siihen sisältyi aamupala. Eli 25€ lärvi. Hotellihuone oli todella hyvä ja laadukas hintaansa nähden.

Maanantaina 25.4 luovutimme hotellihuoneen ja lähdimme kohti Townside Hostellia jossa kaikki muut Hamkkilaiset jo olivatkin. Saimme 4 hengen huoneen muutaman tunnin odottamisen jälkeen. Odotellessa maistui olut.

Maanantaina kävimme myös mersun terhdaskierroksella Bremenissä. Kierros oli ihan hieno mutta melko suppea. Ainut mitä pääsi katsomaan oli kokoonpanolinja, joka toimi kyllä hienosti.

Illalla maistelimme sivistyneesti halpaa viiniä ja olutta, hyvällä lopputuloksella.

Tiistai aamuna menimme vierailulle Airbus space and defence center:iin Bremenissä. Vierailulla ei saanut kuvata joten todistusaineistoa ei löydy. Kierros oli todella mielenkiintoinen vaikka ei siellä juurikaan mitään nähnykään. Paikanpäälle oli rakennettu esittelyrata joka kierroksella kierrettiin, ja siellä näytettiin kaikki mitä voitiin. Jano oli reissulla kova ja hostellille oli kiva päästä takaisin.

Keskiviikko ja torstai 26.4-.27.4 kävimme Hannoverin teknologia messuilla. Lääniä oli tuhottomasti ja tuntui että kahdessa päivässä ei saanut kierrettyä lähellekkään koko messualuetta. Väkeä oli ihan tarpeeksi ja hyvät kengät oli aika tärkeä juttu. Yläpuolella kuva hallista 13 joka oli pienimmästä päästä. Yhteensä halleja taisi olla 27 kpl.

Messuilla oli kaikkea jännää. Esim metallista tulostettu Bentleyn vanne ja tulostetut ukkelit.
Pitkän messupäivän aikana on hyvä muistaa oikeanlainen nesteytys.

Perjantaina 28.4 luovutimme huoneen hostellista ja lähdimme taas kohti Hampuria. Matkalla hörpimme kahvit samalla kun odotimme junan saapumista.
Junamatka Hampuriin kesti vähän yli tunnin. Perillä lähdimme etsimään hostellia josta olimme varanneet huoneen viimeistä yötä varten.

Hostellissa jouduimme odottamaan huoneen vapautumista noin 3 tuntia, jonka takia hostelli tarjosi vaivanpalkaksi ilmaisia drinkki lippuja. Kun viimein saimme huoneen, jätimme tavarat sinne ja lähdimme kaupungille syömään ja tutkimaan paikallista kulttuuria.

Hampurissa keli oli sateinen ja miehet väsyneitä.
Lauantaina lähdimme hostellilta yhden aikaan. Menimme kaupungille taas syömään ja siitä aloimme suunnistamisen kohti Hampurin lentokenttää.
Yhteenvetona Saksa on mukava maa. Olut on halpaa ja sitä saa ympäri vuorokauden. Ihmiset olivat pääsääntöisesti mukavia.
Kotiin on aina kiva kuitenkin palata.

Akseli Tikkala, Lasse Virtanen, Aleksi Ojala ja Ville Tammi.